طرز ساخت مقوا از ضايعات كشاورزي
 
وبلاگ شخصی محسن سید
این وبلاگ برای معرفی رشته صنایع چوب و کاغذ میباشد و امیدوارم با نظرات خود اینجانب را در بهبود ارایه مطالب همراهی نمایید .

 

   mohsen seyyed
    wood & paper

  

 

مقوا نوعی کاغذ ضخیم می‌باشد که توانایی حفظ شکل بیشتری نسبت به کاغذ عادی دارد. از آن برای بسته بندی، ساختن کاردستی، لوازم مصرفی با عمر کم و همچنین برای درزبندی و بسیاری کاربردهای دیگر استفاده می‌گردد.

 مقوا از نوعی کاغذ چند لا می باشد که به دلیل استحکام وانعطاف پذیری لازم بطور عمده در صنعت بسته بندی مورد قرار می گیرد وهر متر مربع آن باید بالای 180 گرم وزن داشته باشد در زیر فرآیند تولید مقوا از ضایعات کشاورزی توضیح داده می شود.
1- توزین: مواد اولیه (ضایعات کشاورزی و مواد شیمیائی ) توسط باسکول توزین گردیده تا به نسبت معین مواد شیمیائی و ضایعات کشاورزی مخلوط گردند .

2-پخت خمیر : مواد شیمیائی با ضایعات کشاورزی در دیگ پخته قرار گرفته و در درجه پایین تر 100 درجه سانتیگراد پخت میگردند

3- شستشوی خمیر : خمیر خروجی از دیگ پخت با آب در داخل استوانه ای شستشو در سه مرحله شستشو میگردد.

4- غربال کردن خمیر : خمیر شسته شده پس از مخلوط ورقیق شدن به صافیهای گریز از مرکز پمپ می شود و ذرات سنگین تر مانند شن وماسه از خمیر جدا گشته و توسط سیستم تغلیظ کننده درصد خشکی خمیر حدود 100 درصد رسانده میشود .

5- سیستم رنگ زدایی : خمیر در داخل مخلوط کن با محلول کلر مخلوط گشته و مدت 45دقیقه در این مخزن مي ماند و سپس به سیستم شستشوی کلر هدایت گشته و پس از رقیق شدن مجدد با محلول هیپوکلریت به شستشو دهنده نهایی منتقل می شود وطی چند مراحل رنگ زدایی به ماشین مقوا ساز هدایت می گردد .

6 - مقوا سازی : خمیر پس از گذشتن از سیستم رنگ زدایی توسط پمپ به ماشین مقوا ساز هدایت شده و پس از مراحل چکش (جدا شدن آب )از خمیر مکش به قسمت خشك کن فرستاده می شود .

7- خشک کردن : پس از گذشتن خمیر از ماشین مقوا سازی ، بسمت تونل خشک کن فرستاده شده و در داخل این تونل هوای گرم به مقوا برخورد نموده و باعث خشک شدن مقوا می شود .

8- اتو کردن : بعلت اینکه مقوا پس ازخارج شدن از خشک کن حالت صافی خودرا از دست میدهد و سطح آن ناهموار میباشد و توسط اتو علاوه برمسطح شدن سطوح با فشاري که اتو به مقوا وارد می سازد الیاف را به هم فشرده و استحکام مقوا را بالا میبرد .

9- برش مقوا : پس از اتو کردن مقوا ، ابعاد مقوا توسط دستگاه برش یکسان مي گردد و به ابعاد مورد نظر در می آید .

10-  بسته بندی : تعداد معيني از مقواهاي ساخته شده در اين قسمت بسته بندي شده و بر حسب استاندارد آن شركت به انبار محصول وارد مي شود .  

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 12:43
MOHSEN SEYYED

درباره وبلاگ


MOHSEN SEYYED
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شخصی محسن سید و آدرس ms56.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 239
بازدید کل : 16516
تعداد مطالب : 61
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1